2017/08/21

Iron Tour Panevėžys-Klaipėda, 3 km plaukimas - 265 km dviratis - 25 km bėgimas, 2017-07-28

„Iron Tour Panevėžys-Klaipėda“ idėja pradėjo kirbėti dar praeitais metais, kuomet sėdėdamas ant dviračio važiavau iš Klaipėdos į Panevėžį. Pamaniau, kad būtų smagu sujungti šiuos du miestus, gerokai nutolusius vienas nuo kito, ne tik važiuojant dviračiu, bet ir plaukiant bei bėgant. Po to ši idėja vystėsi ir buvo nuspręsta paieškoti panevėžiečių, gyvenančių Klaipėdoje bei paimti iš jų interviu, patalpinant facebook paskyroje: https://www.facebook.com/IronTour2017/.
Finalinis abiejų miestų bendrų taškų sujungimas turėjo baigtis ištvermės žygiu: plaukiant 3 km Panevėžio mariose, važiuojant dviračiu iš Panevėžio į Palangą 260 km ir bėgant iš Palangos į Klaipėdą apie 25 km. Šiai idėjai gana greitai pasirašė kiti bendražygiai ir bičiuliai: Armandas Rokas ir Alina Ranceva. O kai prie žygio idėjos sutiko prisidėti abiejų miestų merai, tai ši akcija įgavo dar daugiau solidumo. Nusprendėme žygį pradėti iš Panevėžio į Klaipėdą, nes tuo metu uostamiestyje kaip tik vyko jūros šventė, todėl mūsų atvykimas būtų ir savotiškas šių metų kultūros sostinės pasveikinimas.

Taigi, kaip dažnai būna, ilgai laukta data gana greitai atėjo ir liepos 28 d. 6.30 pasinėrėme į Panevėžio marių vandenį. Kartu su mumis dar plaukė Darnos klubo nariai, simboliškai palydėdami mus į ilgą kelionę. Plaukdamas jaučiau malonu jaudulį, nes žinojau, kad visa diena dar priešakyje, todėl visi patyrimai tik prasideda. Kylanti saulė gana trukdė tinkamai orientuotis ir matyti bujus, kuriuos anksti ryte išdėliojo triatlono federacijos vadovas Dainius Kopūstas, tačiau tai buvo nevaržybinis plaukimas, todėl keli metrai nuplaukti į šalį negadino nuotaikos. Išlipus iš vandens ir persirengus į dviračių rungtį, mūsų išlydėti atvyko Panevėžio meras Rytis Račkauskas su savo komanda, čia buvo ir mano tėtis, kuris buvo anksti ryte priverstas lipti iš lovos bei kiti žmonės, kurių buvimas mane maloniai nustebino.
Panevėžio mero palydėjimas
 Vadinasi, šis projektas buvo įdomus ne tik mums, bet ir kitiems. Meras mums įteikė Panevėžio stiklo menininko Remigijaus Kriuko kurtą trilapį žiedlapį (simbolizuojantį tris sporto šakas), kurį turėjome įteikti uostamiesčio merui bei pasakė įsimintiną kalbą, kurią norėtųsi čia ir pacituoti: „Didžiuojuosi jūsų ryžtu ir gražia iniciatyva įprasminti bendradarbiavimo tiltą tarp Aukštaitijos ir pajūrio, tarp triatlono sostinės Panevėžio ir metų kultūros sostinės Klaipėdos. Jūs – geriausi mūsų ambasadoriai Jūros šventėje. Linkiu Jums puikaus oro, kuo mažiau priešpriešinio vėjo, išvengti traumų, sėkmingai pasiekti finišą ir pasveikinti klaipėdiečius su Jūros švente“. Įkvėpti štai tokių žodžių sėdome ant balnų ir pasileidome Klaipėdos link.
R. Kriuko trilapis žiedlapis
 Prieš šį žygį tikėjomės priešpriešinio vėjo, kuris įprastai pučia nuo jūros link vidurio Lietuvos. Šįkart nebuvo jokių staigmenų, vėjas išties buvo priešpriešinis, bet palyginus ne toks baisus. Sutarėme su Armandu dirbti pasikeisdami bei pataupyti jėgas ateinantiems kilometrams. Savijauta buvo gera, nuotaika irgi, o ir jausmas - tarsi per Tour de France varžybas, nes mus lydėjo net keturi automobiliai su palaikymo komandomis, kurios rūpinosi, kad būtume pavalgydinti, pagirdyti ir aprengti. Nereikėjo niekuo rūpintis, tik sukti pedalus.
Artėjame prie Kelmės

Pirmąjį sustojimą padarėme Kelmėje, tuo metu jau buvome įveikę apie 110 km. Sustojimas truko ne ilgiau kaip 10 min, per kurias nuėjome į tualetą, šilčiau apsirengėme ir leidomės toliau į kelią. Per šį sustojimą pajaučiau, kad skrandis jau pradeda stoti, tad išpylęs iš gertuvių izotoninius gėrimus, prisipyliau mineralinio, kuris būna nepamainomas draugas ilguose nuotoliuose.
Pirmasis sustojimas Kelmėje

Toliau laukė nelengva atkarpa nuo Kelmės iki Kryžkalnio, nes tas kelias buvo itin apkrautas važiuojančiu transportu. Laimei visada šalia buvo lydintys automobiliai, kurie suteikdavo saugumo jausmą. Pasiekę Kryžkalnį įsukome į žemaičių plentą, kur mus pasitiko gana stačios įkalnės ir pirmieji nuovargio ženklai. Šis žygis man buvo savotiška repeticija prieš dvigubo ultra triatlono varžybas, kurios turėjo vykti rugpjūčio pabaigoje Panevėžyje, todėl tai buvo puiki proga pasitikrinti, kaip kūnas reaguoja į krūvį, kaip virškinimas priima maistą ir kokio būtent jam norėtųsi. Dar kartą įsitikinau, kad ilgo nuotolio metu organizmas geriausiai priima natūralų maistą. Geliukai, batonėliai, izotoniniai gėrimai yra puikus sprendimas, kai krūvis trunka iki 5 valandų, bet kai perkopia penkias valandas ir daugiau, organizmui norisi kuo natūralesnio maisto, kuriame būtų kuo mažiau balastinių medžiagų.
Įvažiuojame į Žemaičių plentą

Galiausiai pasiekėme Rietavą, kur buvo mūsų antrasis suplanuotas sustojimas. Kai nulipau nuo dviračio, pajaučiau, kad organizmas stipriai sėdęs, todėl kai atsisėdau į automobilį, valgydamas sumuštinį su kava, pradėjau galvoti, kad laukia dar ilgas kelias (tuo metu buvo likę 75 km dviračiu), o jėgų liko ne per daugiausiai.
Antrasis ilgesnis sustojimas Rietave
Tuo metu palaikymo komandos irgi pradėjo kalbėti, kad minam per greitai ir reikėtų mesti tempą. Pasiūliau Armandui minti vienam, nes man vis sunkiau sekėsi jį pakeisti ir palaikyti norimą tempą. Tačiau Armandas pasisiūlė važiuoti priekyje, man „sėsti“ ant rato, o Alinai važiuoti man už nugaros. Tokia taktika man leido šiek tiek pataupyti jėgas, o Armandui labiau pavargti, tempiant mūsų trijulę. Visgi nuovargį nustelbė pojūtis, kad vis labiau artėjame prie jūros ir pati ilgiausia šiandienos rungtis eina į pabaigą. Šiek tiek prieš 18 valandą pasiekėme Palangą, kur mūsų jau laukė pasiruošę palydėti dviratininkai. Buvo malonus jausmas po 265 km nulipti nuo dviračio balno, nusiauti batelius nuo aptirpusių kojų ir įšokti į bėgimo aprangą.
Paskutinis pasistiprinimas prieš bėgimą

Nuo Palangos botanikos parko iki Klaipėdos vasaros estrados reikėjo įveikti apie 25 km. Gal todėl, kad tai buvo paskutinė rungtis, o gal todėl, kad prie mūsų prisijungė lydintys dviratininkai – vyravo pakili nuotaika, turbūt visi jautėme, kad žygis bus įgyvendintas, beliko tiek nedaug.. Pirmuosius 4-5 kilometrus bėgome visi kartu, bet po to turėjau stoti į tualetą. Kai vėl įbėgau į trasą Alina su Armandu jau buvo priekyje.
Išbėgame..Nuotaika puiki :)
Visą bėgimo distanciją mane lydėjęs vienas stipriausių šalies dviratininkų – Tomas Vaitkus, kuris papasakojo labai daug įdomių istorijų iš savo profesionalios karjeros, pradedant nuo to, kaip Lance Armstrong’ui slapta vietoje vyno įpylė actą ir baigiant pasakojimais, apie komandos draugą, kuris laimėjo Vuelta Espana, valgydamas tik Snickers ir Marso batonėlius. Taip besišnekučiuodami pavijome Aliną ir Armando tėtį Valdą, kuris nusprendė kartu su mumis pasportuoti. Liko apie 10 km ir čia jau reikėjo pakentėti, trasoje buvome jau beveik 12 valandų ir organizmas rodė stiprius nuovargio požymius. Šiomis sunkumo akimirkomis savęs klausdavau, ar norėčiau daryti dvigubą Ironman nuotolį. Tuo metu, bėgant, norėjau tik pabaigti šią trasą, tad apie dar sunkesnę distanciją net nesinorėjo galvoti.. Iki finišo likus bėgti maždaug 4 km, gavome žinią, kad Armandas jau finišavo. Mums irgi buvo likę tiek ne daug.. Sukandęs dantis artėjau prie finišo ir galiausiai pamačiau pažįstamą paskutinį posūkį, už kurio jau turėjo matytis vasaros estrada. Dar keli šimtai metrai ir galiausiai galiu apkabinti žmoną.. Ilgai brandinta idėja sujungi Panevėžį su Klaipėda galiausiai buvo įgyvendinta.
Klaipėdos miesto mero sutikimas
Netrukus sulaukėme ir Klaipėdos miesto mero, kuris, nepaisant savo įtemptos dienotvarkės, surado laiko atvykti ir pasveikinti mūsų. Klaipėdos meras pajuokavo, kad net ir jūros šventė buvo surengta specialiai dėl mūsų :)
Šis žygis buvo puikus įrodymas, kad norint patirti puikių emocijų, nebūtina mokėti brangius startinius mokesčius varžybose, užtenka vienijančios idėjos, bendraminčių prisidėjimo ir visa tai galima susikurti patiems.
Nuotraukų autoriai: Vygintas Sereika ir Justinas Leika.